Semlor och snöstorm

Fettisdag igår, vilket för mig innebär att man bara måste äta en semla. Åkte och köpte ingredienser till att göra egna semlor. Och måste nästan säga att jag tycker att dom blev rätt snygga, och godare än färdigköpta.
 
Att bo i här uppe i norr innebär allt som oftast att vi får en riktig vinter med mycket snö och många minusgrader. Dom senaste vintrarna har vädret varit lite upp och ner. En veckan är de snö och minusgrader för att sen bli plusgrader, regn och allt som inte hör vintern till här i norr vad jag tycker.
 
Men idag suckar jag verkigen över snön, började jobba 5.30 imorse. Det hade snöat lite grann redan igår med inte alls mycket utan rätt så kontrolerat. Imorse eskalerade snöandet och under morgonen bara vräkte de ner snö och la sig som ett tjockt täcke över Skellefteå. Snöstorm och oplogade/dåliga vägar när man ska sitta och köra buss på jobbet är inte kul. Det blev en kämpig morgon att försöka ta sig fram bland alla snötäckta gator. Lite uppmuntrande var de iallafall att höra av passagerar att "Ni gör de bra som sitter och kör i de här skitvädret." 
 
Snöandet avtog tack och lov under dagen och efter lunch blev lite bättre, solen tittade tillslut fram när jag slutade på eftermiddagen och jag kände att humöret blev lite bättre. Bara att sopa fram den översnöade bilen och ta sig hemåt.
Dock så höll sig de goda humöret inte allt för länge, väl hemma så visade sig att dom inte varit och skottat parkeringen ( inte första gången de händer), och de var en decimeter snömodd på hela parkeringen.
Höll på att köra fast, men fick tack och lov hjälp av några snälla grannar att få in bilen i garaget.
Sen ringdes de ett arg samtal till hyresvärden, och de tog skruv för knappt en timme senare så var parkeringen skottad.
 
Nu sitter jag ner krupen i soffan och pustar ut efter dags ansträngningar. och ska snart krypa ner i sängen och få lite sömn.
 
God natt på er! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress