Paris del 1

Tre månader efter Parisresan kommer nu dom (kanske) efterlängtade bilderna.
Kommer visa lite bilder på vilka platser vi såg och hur vi hade de.

Se och njut!

Dag 1 - Resan ner. Tisdag 24/5

Upplyst Triumfbåge på kvällen.

Vår resa startade kl 09.50 på Skellefteå flygplats då vårat plan ner till Stockholm och Arlanda avgick. Jag var nervös som tusan efter som att jag inte flugit sen jag var liten. Men det fatiskt otroligt bra.

Väl på Arlanda hade vi en väntetid på fem timmar att fördriva innan planet ner till Paris  Charles de Gualle flygplats skulle avgå. Tack att Max Hamburgerresturang finns i Skycity så att vi fick oss en god lunch medans vi väntade.

Kring kl. 18 på kvällen landade vi äntligen på flygplatsen utanför Paris och vi letade reda på tåget som skulle ta oss in till tågstationen inne i Paris.
Inne i Paris fick vi däremot problem att hitta våra hotell men efter att vi gått en stor omväg runt flera kvarter så hittade vi tillslut till Hotel Parisiana.

Vi checkade in och lämnade väskorna på rummet och styrde sedan stegen mot metron och åkte till Champs-Élysées för att få oss nått att äta. När vi kom upp ur metron var det första vi fick se en upplyst Triumfbåge.

Mätta i magen åkte vi tillbaka till hotellet och kröp i säng.

Dag 2 - Onsdag 25/5

Hotel Parisiana var ett supermysigt hotell med en lummig innergård som låg i stadsdelen Gare de l'Est.

Sacré-Coeur

Våran första dag i Paris såg vi bla Sacré- Coeur, Moulin Rouge, Triumfbågen, vandrade efter Champs-Élysées ner till Louvren och efter middagen tog vi bussen och fick åka i den stora rondellen där Triumfbågen står. Vi såg även Eiffeltornet i solnedgången och när den tändes för kvällen.

Utsikten från Sacré- Coeur.

Moulin Rouge

Triumfbågen.

Utsikt över Paris paradgata Champs- Élysées.

Mer bilder kommer snart!

Kvällstur på cykel

Foto:Jag | Samsung WB600

Vaknade kl. 8 imorse av att regnet öste ner utanför fönstret.
La mig i sängen igen och drog täcket över huvudet och tänkte att jag vill inte stiga upp. Masade mig iallafall upp en timme senare och har mest suttit vid datorn resten av dagen. Fixade till arkivet här på bloggen. Finns nu under "rullgardinsmenyn" i sidebaren. :)

Ikväll klarnade vädret äntligen upp och jag tog ut cyklen och for på en liten cykeltur med kameran i högsta hugg. Blev bland annat bilderna ovan.

Nu ska jag dra mig till duschen, sen blir det lite film innan sängen kallar. Ska ju faktiskt infinna mig på AF (arbetsförmedlingen) 10.15 imorgon biti för "Ungdomsinformation".

Vi hörs!

Arbetslös
Igår jobbade jag mitt sista pass på Ostens hus.
Det känns nästan lite tråkigt att sommarjobbet är slut. Sommaren sprang verkligen iväg för fort i år. Men en sak är jag iallafall glad med att jag har jobbat på Ostens hus. Jag har nästan kommit över min scenskräck genom alla guidningar i sommar. Det känns skönt.
Men idag kan jag iallafalla kalla mig för arbetslös. Inte för att jag direkt känner mig som en som är arbetslös, men faktum är ju att jag faktiskt är det. Känns nästan lite hemskt att inte ha någon skola att börja på nu i höst. Men det var ju mitt eget val att inte söka nått så jag får stå mitt kasst.

Men måste ändå försöka ta tag lite i mitt liv nu, går jag hemma och gör ingenting för länge så kommer jag att börja klättra på väggarna tillslut. Så steg ett i mitt "nya" liv blir att gå till Arbetsförmedlingen imorgon och skriva in mig som arbetssökande. Får jag se om det går att få något jobb via dom.
Det är iallafall värt ett försök.

Nu ska jag ut och försöka förverkliga en liten foto idé jag haft i huvudet några dagar.

På återseende!

(Blev ett bildlöst inlägg, men kändes som att det blir bäst så.)