Ett himlans gott muffinsrecpet
Vädret har verkligen haft humörsvängningar idag ena sekunden sol och sen ösregn. Inget mysigt väder att spendera ute i med andra ord. Ledigdag från jobbet har jag haft idag också och inte mycket till att göra. 
Fick lust att baka och insåg att jag hade några övermogna bananer som borde ätas upp. 
Ahh, vi slänger ihop några muffins. Så här kommer ett recept på himlans goda bananmuffins med toblerone i. 
 
 
Banan/toblerone-muffins
 
Ca 12 st;
 
Vad behöver jag? 
150 g smör, rumsvarmt 
2 dl strösocker 
2 ägg 
1 tsk vaniljsocker 
0,5 dl mjölk 
3 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver 
1-2 mogna bananer 
ca 200 g toblerone  
 
Hur gör jag?  
1. Sätt ugnen på 200 grader. 
2. Vispa smör och socker pösigt. Viktigt att smöret är rumsvarmt, annars blir de svårt att vispa.
3. Rör ner äggen. 
4. Tillsätt mjölken och vaniljsocker. 
5. Blanda mjöl och bakpulver, rör sedan ner de i smeten. 
6. Mosa bananerna och blanda i dem. 
7. Grovhacka tillsist chokladen och vänd ner den i smeten. 
8. Fyll formarna till 2/3 med smet. 
9. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter. 
 
Ät och njut!
 
 
 
 
JUNITJEJ

Ser väldigt goda ut!

Svar: Supergoda är dom. Rekomderar verkligen att baka dom! :)
Malin Lundström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress