Båttur på Skråmträsket
I söndags var jag hem till Skråmträsk för att äta middag hos mamma och pappa då dom firade sin 30-åriga
bröllopsdag. Det blev en trevlig eftermiddag och kväll med god mat och ett besök på kvarnen för att fika som efterrätt.
Innan jag begav mig hem till stan igen så tog jag och pappa oss en tur ut på sjön med båten med våra kameror i högsta hugg med förhoppning att få se lite fåglar.
 
Kan man nått annat än att tycka så himla mycket om den här vyn över en vacker sjö.
En fin bild på pappa blev det också. Tycker om när bara han och jag hittar på saker tillsammans. De är kul att vi delar intresset för fotografering båda två.
Vi fick se en del fåglar på vårat äventyr, men sötast av dom och dom fåglar som inte alls var rädda för oss och som lyfte och cirklade runt båten en bra stund de var dom små måsungarna.
Sen blev det en fartfylld åktur hemåt.
Foto: Jag | Nikon D60 + Nikkor 18-200 mm
 
Bättre sätt än så här känns det inte som att man kan avsluta en solig och fin sommarkväll i juli då man dessutom har semester. Skråmträsk och hemtrakterna får mig verkligen att känna lugnet. :) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress