Din för evigt!
Foto: Jag | Nikon D60 + Nikkor 18-200 mm 
 
I 3 år och 9 månder har det varit du och jag. Mats är det bästa som har hänt mig och kan inte tänka ett liv utan honom. 
Men tänkte ta och avslöja en liten sak som jag och älsklingen har hållt hemligt ett tag. För precis en månad sen 2/9 2014 förlovade vi oss.
Vi hade pratat om det några gånger tidigare att vi skulle göra det. Men tiden har flutit på och det har legat vilande. Tills en kväll i slutet på augusti, då vi satt i soffan och kollade på film och hade myskväll och älsklingen helt plötsligt bara ställde frågan rätt ut. "Vill du förlova dig med mig?" Blev så rörd att att det kom några glädjetårar. Och just i det ögonblicket förstod jag hur mycket jag älskar honom och att det kommer vara vi för evigt. Och  "Din för evigt"  är precis vad vi valde att gravera in i våra ringar.
Lady Syndrome

Åh vad kul! Det finns ingen bättre känsla än lyckan av att älska någon och bli älskad tillbaka.

Svar: Det är nog den bästa känslan som finns faktiskt! :)
Malin Lundström

kiri

Åh grattis! :D jättefina ringar =) vad är det för material på de? =)

Svar: Tack så mycket! :) Ringarna är gjorda i titan. :)
Malin Lundström

kiri

Jaha, jag visste inte ens att det finns! :o är inte det dyrt, Vad kostade dem? =)

Svar: Jodå det finns ringar i titan också. och dom är inte så fasligt dyra heller. Allt som allt betalade vi ca 1500 kr för 2 ringar.
Malin Lundström

kiri

Jaha det är ju inte alls så farligt =) finns det både mönstrade och släta? För visst är de där ringarna släta va?=)

Svar: Näe, det var rätt bra pris. :) Dom finns nog bara släta vad vi såg iallafall på guldfynd där vi köpte dom. Våra är släta. :)
Malin Lundström

kiri

Okej =) men de är verkligen jättefina =) köpte ni dem tillsammans eller hade han köpt dem innan? =)
Och grattis till nya jobbet också! =) det är så jäkla svårt att hitta något jobb nuförtiden! Får du jobba mycket? =)

Svar: Vi var och valde ut dom tillsammans. :) Tack så mycket. :) Jo, det är himla svårt att få jobb i dessa tider. Men jag är glad att jag iallafall får jobba 75 %. :)
Malin Lundström

kiri

Jaha det är ju ändå ganska mycket =) måste kännas skönt för dig =) är det ett fast jobb eller? =)

Svar: Jo, det är skönt att ha en inkomst som det går att leva på iallafall. Är en provanställning som förhoppningsvis ska bli fast jobb sen.
Malin Lundström

kiri

Jaha okej, hur fungerar det? Alltså med provanställning och sådär? Och hur fungerar det med semester? =) vad tjänar man förresten som busschaufför? Låter som ett gött jobb =)

Svar: Jag är ju anställd precis som vanligt så semester och sånt är ju som vanligt. Bara det att är man provanställd så kan man bli uppsagt i förtid om arbetsgivaren inte tycker att man passar. Vad man tjänar beror ju på hur många år man har jobbat/kört. Är man nyanställd och har nytagit körkortet så är väl lönen inte jättehög, jag har ut ca 17 000 före skatt.
Malin Lundström

perra

Hur länge har man provanställning som busschaufför? =)
Och najs med 4 veckors semester, får ni semester samtidigt då, du och karl din?

Svar: Det är ju arbetsgivaren som bestämmer det. Men jag har 6 månader. :) Jo, det är ju trevligt med semester, vi får ju se om vi lyckas ha semester samtidigt.
Malin Lundström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress