Syrrans blogg
 
(klicka på bilden för att komma till bloggen.)

Igår hjälpte jag min storasyster att starta och designa en ny blogg.
Hon "flyttar" nämligen till Paris på fredag för att jobba som Au-pair hos en familj. Och eftersom att hon kommer att vara borta i nästan ett år så startade hon en blogg så att vi här hemma kan få veta vad hon pysslar på med på dagarna.

Känns också lite konstigt och tråkigt att hon ska vara borta så länge. Har försökt övertyga mig själv att det kommer att bli skönt utan henne ett tag, att inte behöva bråka med henne varenda dag och slippa ha henne snokandes överallt. Men när jag nu tänker efter så kommer jag nog att sakna henne. Jag är ju så van att  träffa henne precis varenda dag och nu kommer jag inte att träffa henne på 10 månader (förutom till jul då hon kommer hem 2 veckor). Det kommer nog helt enkelt bli tomt här i huset.  
Men vi ska hålla kontakten med henn så mycket vi kan, även fast hon är i ett annat land på tok för långt bort från oss.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress