Buuu

Den här dagen kan jag bara beskriva med två ord, nämligen: ett HELVETE! 
Idag hade vi nämligen friluftsdag på skolan. Den årliga dagen då HELA skolan åker längdskidor. 
Nytt för i år vara bara att vi inte skulle åka på Burträsket utan i år skulle vi åka från Risåtjärn till Burträsk. 
En sträcka på 1,1 mil! 
Så ja vi åkte då iväg med bussen till Risåtjärn kl halv 11.
De första 2 km gick de väl ganska så bra men sen blev jag jätteslut och orkade inte åka så fort.
Och när jag då inte åkte så fort så började jag ju frysa för att de blåste jättemycket och snöade.
När vi äntligen kom till lunchstoppet i Lillåbacka efter ca 5 km åkning så var jag både genom frusen och skittrött. 
Jag tänkte att om jag måste åka de  5-6 km som är kvar till skolan så kommer jag att dö.
Men min kära mentor Åsa erbjöd mig att få åka bil tillbaka till Burträsk.
Så där hade jag tur!

- - - - - - - -

Nu är min kära syster Lena på väg till Paris. 10 hela dagar ska hon vara borta, de ska bli så skönt. Fast om jag ska vara ärlig så tror jag att jag kommer att sakna henne lite grann.

( 2 dagar kvar till fjällen!)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress