In och ur dimman
Foto: Jag | Mobilbild
 
En söndagmorgon i mitten på september. Stiger upp lite så där för tidigt för att vara söndag men det är dags för jobb. Äter frukost och gör mig klar, kliver ut genom dörren och känner hur småkyligt de är. Känns att hösten är här. Det ligger en tunn hinna av dimma över Skellefteå, tänker en tanke och  hoppas att de lättar innan det är dags för mig att ge mig iväg med bussen på jobbet. 
 
Men så blev verkligen inte fallet i söndags. Backade ut bussen ur garaget på jobbet efter visst krångel med bussen. Rullade ner mot centrum och avgick sen mot Skelleftehamn, dimman låg fortfarande kvar men i stan var sikten relativt god ändå. Men ju nämre Skelleftehamn och havet man kom ju tjockare och tättare blev dimman. Skulle även ut till porten på Rönnskärsverken och vända, ute vid Rönnskär såg man knappt 5 meter framför bussen. Det blev verkligen en kämpig morgon med att försöka hitta och köra genom dimman men det gick och dimman lättade tillslut framåt förmiddagen.
 
Ena dagen är aldrig den andra lik som bussförare, men jag gillar jobbet så himla mycket. :)
Anonym

Vilken fin bild! :-) underbart med uppdatering! Uppdatera ofta, vill höra mer spännande om erat liv! :-D

Svar: Tack så mycket. :) Jag ska försöka komma igång med uppdateringen igen. Däremot så blir det bara ur mitt liv framöver. Det är liksom bara jag nu.
Malin Lundström

Anonym

Nämen oj, vad tråkigt! Vad hände?? Beklagar verkligen. Hoppas det löser sig med boende för er båda!

Svar: Ja det är tråkigt men av hänsyn till min fd pojkvän och till mig själv så vill jag inte gå in på vad som hände.
Malin Lundström

Kiri

Nej va tråkigt! Ni som verkade så kära!! Nyss flyttat ihop och förlovade och allt! :(

Svar: Jag vet, men det var flera saker som under en längre tid gjorde att det inte fungerade längre. :(
Malin Lundström

Niklas

Hej! Vad använder du för mobil för att fota när du inte använder systemkamera? Det blir väldigt bra kvalitet på dina mobilbilder tycker jag :)

Svar: Hej! Jag fotar med Samsung Galaxy S4 när jag tar mina mobilbilder. :)
Malin Lundström

Anonym

Hoppas på en uppdatering snart :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress