Paris del 1

Tre månader efter Parisresan kommer nu dom (kanske) efterlängtade bilderna.
Kommer visa lite bilder på vilka platser vi såg och hur vi hade de.

Se och njut!

Dag 1 - Resan ner. Tisdag 24/5

Upplyst Triumfbåge på kvällen.

Vår resa startade kl 09.50 på Skellefteå flygplats då vårat plan ner till Stockholm och Arlanda avgick. Jag var nervös som tusan efter som att jag inte flugit sen jag var liten. Men det fatiskt otroligt bra.

Väl på Arlanda hade vi en väntetid på fem timmar att fördriva innan planet ner till Paris  Charles de Gualle flygplats skulle avgå. Tack att Max Hamburgerresturang finns i Skycity så att vi fick oss en god lunch medans vi väntade.

Kring kl. 18 på kvällen landade vi äntligen på flygplatsen utanför Paris och vi letade reda på tåget som skulle ta oss in till tågstationen inne i Paris.
Inne i Paris fick vi däremot problem att hitta våra hotell men efter att vi gått en stor omväg runt flera kvarter så hittade vi tillslut till Hotel Parisiana.

Vi checkade in och lämnade väskorna på rummet och styrde sedan stegen mot metron och åkte till Champs-Élysées för att få oss nått att äta. När vi kom upp ur metron var det första vi fick se en upplyst Triumfbåge.

Mätta i magen åkte vi tillbaka till hotellet och kröp i säng.

Dag 2 - Onsdag 25/5

Hotel Parisiana var ett supermysigt hotell med en lummig innergård som låg i stadsdelen Gare de l'Est.

Sacré-Coeur

Våran första dag i Paris såg vi bla Sacré- Coeur, Moulin Rouge, Triumfbågen, vandrade efter Champs-Élysées ner till Louvren och efter middagen tog vi bussen och fick åka i den stora rondellen där Triumfbågen står. Vi såg även Eiffeltornet i solnedgången och när den tändes för kvällen.

Utsikten från Sacré- Coeur.

Moulin Rouge

Triumfbågen.

Utsikt över Paris paradgata Champs- Élysées.