Sommarfrillan


Då var man nyklippt igen. 
Skulle på grillfest till systern min i lördags och stod då framför spegeln och skulle försöka göra något åt håret då jag bara insåg att, näe jag måste ta och klippa mig och göra något nytt med håret. Är så trött på mitt halv lockiga hår som bara ser risigt ut när det blir för långt. 
 
Bokade en klipptid till igår och tänkt att jag skulle rådfråga min frisör om tips på vilken frisyr som skulle passa bäst. 
Fick ju ett infall för många år sen då jag klippet av mitt långa hår och gjorde de väldigt kort. Vilket jag faktiskt inte trivdes speciellt bra med.  
Men med åren har jag börjat få mer och mer "självfall" i håret vilket gjort att jag klippt det kortare och kortare igen för att håret och lockarna helt enkelt inte har gått att få någon ordning på i långtm hår. 
 
Som sagt gav min frisör fria händer igår att göra vad hon ville. Resultatet blev som på bilderna ovan. Och jag är faktiskt väldigt nöjd. Visst det är kort, men inte för kort. Det blev en somrig frisyr som jag tror jag kommer fortsätta med även efter sommaren. Känns som jag äntligen hittat rätt i fisyrdjungel.
Sara

Fin blogg du har! är själv skittrött på mitt lockiga hår. För övrigt kan jag tipsa om www.lockigthår.nu om du letar efter lite tips, d.v.s om inte frisören berättar allt. :)

Svar: Tack så mycket! Ja, jag önskar att jag kunde få tillbaka det spikraka håret jag hade för bara några år sen. :)
Malin Lundström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress