23/5-2006 - 23/5- 2013
 
"Turn scars into stars"  

23 maj 2006 kommer alltid att vara ett speciellt datum och dag för mig. Det är ju trots allt den dagen som livet förändrades rätt mycket. Idag är det 7 år sen jag opererade min skolios. Ärret har bleknat mer och mer med åren men det finns fortfarande kvar och lär aldrig riktigt försvinna helt. 
 
Minns att jag tyckte att ärret var fult och att jag skämdes över det efter operationen. Jag försökte länge dölja de för att slippa visa de för folk. Men nu ser jag det mer och mer som ett minne och ett bevis på vad jag varit med om. Även fast jag är "friskförklarad" sen 3 år tillbaka så ser jag mig fortfarande som en med skolios även fast jag inte längre har några större problem med ryggen. 
 
 
Vet att det finns några med samma problem somm jag som läser min blogg. Till er och till alla andra med skolios vill jag bara säga. Var stolta över er själva och det ni varit med om.  Och skäms inte för era ärr er hur er rygg ser ut. Dom som inte har haft skolios vet inte hur tufft det kan vara.
 
7 år efter operationen. Oj oj oj, vad tiden har gått.
Amanda

Har fått höra att jag är påväg att utveckla en skolios och försöker nu göra det jag kan för att stoppa det, hoppas att det går vägen!

Svar: Kul att du har hittat till min blogg måste jag börja med att säga. Jag vet hur tufft det är att få besked att man har skolios. Men ju tidigare den upptäcks, desto bättre är de tror jag faktiskt. Då finns det mer man kan göra för att förhindra att den blir större.
Mitt fall upptäcktes det försent och den växte för fort, så jag hade inget annat val än att genom gå en operation av ryggen.
Önskar dig lycka till!
Malin Lundström

Caroline erlandsson

Hej Malin!

Hoppas allting är bra med dig! :)

Hade egentligen bara en liten fråga om du hade velat gästblogga på min blogg. Inget jätte avancerat men nog så givande men säg till om du hade kunnat tänka dig så kan jag berätta mer och givetvis behöver de inte ske nu på stutts utan när du har tid och ork. Hoppas du vill dela med dig då bloggen bygger på tillsammans är vi starkare, att vi alla på ett eller annat sätt kämpar med en gemenskap.. skoliosen, hoppas du vill vara en del av de och vill dela med dig.

Håller tummarna!

Kram Caroline :)

Svar: Hej Caroline!
Allt är bra med mig, trevligt att du har hittat till min blogg.
Jag ställer gärna upp och gästbloggar. :)
Malin Lundström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress