Årsresumé 2012


 
Jag och älsklingen firade vår 1-årsdag den andra januari. Samma vecka började jag också plugga på yrkesutbildningen Service med inriktingt mot detaljhandeln på MiROi i Skellefteå och hamnade i en väldigt bra klass med trevliga klasskompisar. I slutet på januari fotade jag också en magisk solnedgång som hann försvinna på några sekunder. 
  
 


Skolan fortsatte att rulla på. I mitt på februari blev det otroligt kallt några dagar och en kväll gick temperaturen ända ner till - 38. Brr så kallt det var. Jag provade baka en ny sorts chokladmuffins som blev väldigt uppskattade. Kylan ut la sig iallafall tillslut och det blev några riktigt fina dagar då det faktiskt gick att vistas utomhus. 
 
 


Mars flöt på ganska så lungt. Första helgen i Mars hade vi klassfest med Serviceklassen och var ut på krogen tillsammans hela gänget. Mamma och pappa åkte till Riga en vecka och jag och älsklingen fick hela huset för oss själva. Vi tog våran första puss-bild. Var och shopade på nyöppnade Skopunkten på Solbacken och fynda två nya convers till min samling. 
 


Oj, oj, oj så dålig och världelös bloggning det blev i april. Vad som hände på den punkten vet jag faktiskt inte. Kameran var inte fram många gånger den månaden heller. Förut till påsk då jag var ut på skaren och fotade svanar. Började också min praktik på Clas Ohlson i april och jag förstod fort att jag hade valt en bra ställe för praktik. Trivdes som fisken i vattnet. 
 
 


Praktiken på Clas Ohlson fortsatte. En en kusin till min pappa lagade äntligen min kära systemkamera som inte hade varit sig lik på länge. Trodde den var på väg att ge upp eet tag faktiskt. Kunde äntligen börja fota normalt igen och var ut och fotade mycket fåglar under månaden.  Några krokusar dök upp i gräsmattan hemma hos mamma och pappa och dom fastnade också på kort. Fyllde 20 år den 10  maj och var då och handlada på systemet för första gången.
 
 


I början på juni slutade våran praktik och även utbildningen på MiROi. Det avslutade vi med en lunch på avslutningsdagen och en vecka senare med en avslutningsklassfest.
Exprimenterade med att fota en fotboll jag hittade på vägen utanför vårat hus och fotade även lite fina blommor i äppelträden. I början på juni flyttade älsklingen in i sin nya lägenhet på Morö Backe ovh jag började tillbringa helgerna hemma hos honom. Jag fick också ett efterlängtat sommarjobb på Clas Ohlson som började i juni. Regnade gjorde det också en hel del i juni.
 
 
 
Sommarjobbet fortsatte, när jag inte jobbade eller tillbringde min lediga tid hemma hos älsklingen i stan så var jag ut och fotade natthimmeln och lite prästkragar osv. Jag och pappa fick liv i våran gamla SAAB 900 och var ut och provkörde med den. Var tänkt att jag skulle få sätta igång och använda den som min bil. Men det blev aldrig av. Mamma sa nej. Drog på mig en envis förkylning som aldrig ville släppa taget om mig. 
 



Sommarjobbet började ta slut i augusti.  Var ut i skogen och plockade blåbär som jag bakade muffins av. Följde med mamma och pappa till en av våra grannars stuga och åt surströmming till lunch en dag och fotade också hennes gulliga hund Molly. Fotade några gigantiska jordgubbar och skickade in bilden till den lokala tidningen Norran där bilden kom med i pappersupplagan av tidningen. 
 
 


Hittade en groda i våran båt när jag skulle ösa ur den en dag efter flera dagars regnande. Den fick agera lite fotomodell åt mig. Jobbade lite grann på Clas Ohlson men var mycket ledig och var då ute och fotade fina höstbilder. 27 september tog prövotiden på mitt körkort äntligen slut. Jag och älsklingen såg till att skaffa en riktig säng till hans lägenhet så att vi slapp sova på bäddsoffan mer. 
 
 


Blev inte mycket fotat i oktober, men några frostbilder fastnade på bilden. Bakade vanligmuffins med chokladbitar i. Fick också veta att mitt jobb på Clas Ohlson var slut. Kändes tråkigt då jag trivdes väldigt bra. Men tillbringade då mer och mer tid hemma hos älsklingen i stan. 
 
 


Månaden började med ett tråkigt beskedd för älskligen då vi efter ett besök på vårdcetralen fick veta att han drabbats av diabetes. Så mycket så jag grät den kvällen av chocken. Det har jag nog aldrig gjort.
Mitten på november började jag jobba åt Svensk Store Support och blev då uthyrd till Biltema för att var där och hjälpa till som uppackare en vecka innan butiken skulle öppna. Oj, så vi slet för att hinna med allt enligt tidsplanen. Men kul var det faktiskt. Fick även hoppa in några dagar efter öppningen och hjälpa till att plocka varor.
Var på bio med syrran och såg den sista filmen i Twilight serien. Otroligt bra var den och det är så synd att det inte kommer någon fler film. Slutet på november, nämare bestämt den 28:e var det exakt två år sen jag och hjärtat träffades för första gången. Vi var även hundvakt åt tre busifa rottweilar några dagar novembet tillsammans med älsklingen. 

 

 Julmånaden december kom tillslut. Lagom till första advent och skylt söndag kom världens värsta snöoväder och vinterns första snö. Årets julkalender Mysteriet på Greveholm, Grevens återkomnst började och vi följde den slaviskt ända fram till julafton. Och den visade sig vara väldigt bra för att vara en fortsättning på en annan på julkalender. 
Vi julpyntade älsklingens lägenhet och hade mysiga helger tillsammans. Några dagar före julafton blev det ritkigt kallt och jag var ut och fotade lite motljusbilder. Så kom tillslut julen och den firade jag tillsammans med älsklingen, familjen och släkten. Slutet på december lyckades jag också fota min första mån bild. Oj så stolt jag blev. 
 
 
Det var en tillbaka blick på den gångna året som har varit. 2012 är snart slut. Det har varit ett väldigt händelserikt år, och jag är självklart glad att jag har fått tillbringa ännu ett år tillsammans med Mats. Idag är det nyårsafton och den tillbringar jag tillsammans med honom hemma i stan med lite mysig middag och bingolotto på tv:n. Och självklart en puss på tolvslaget då vi tar steget in i 2013 och steget in i det som ska bli vårt nya liv nästa år. 
 
Vi har redan tummat på ett gemmensamt nyårslöfte faktiskt. Att vi ska börja träna båda två. Får se om vi lyckas med de. 
 
Nu vill jag bara önska er läsare ett GOTT NYTT ÅR!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress