Årsresumé för 2010

Då var det nyårsafton igen och ännu ett år har sprungit förbi. Hallå, blev inte  nyss år 2010? Efter tolvslaget kliver vi iallafall in i 2011 och jag hoppas och tror att det kommer att bli ett superbra år. 

Som alla andra år har jag tänkt försöka summera ihop det här året. Hade planer på att göra det i bildform det här året men i brist på tid får det bara bli lite text istället. Och nu när mitt minne också brukar svika mig och inte komma ihåg vad som har hänt repektive månad så tror jag att jag gör som jag brukar att jag plockar och skriver om det som jag minns mest från året. 

APU-veckorna: Både på våren i 2:an och nu hösten i 3:an har vi varit ute på praktik från skolan. Jag minns hur svårt jag hade att hitta praktikplats till våren och hur många nej jag fick av olika företag i Skellefteå. Det hela slutade med att min kusin hjälpte mig att fixa hos en av sina bekanta på Studieförbundet Vuxenskolan i Burträsk. Och jag måste erkänna att både vårens 6 praktikveckor och de 2 nu i höst har varit nått av det bästa och roligaste under hela året. Dessutom har jag lärt mig mycket där och verkligen trivts också. När vi ska ut på praktik till våren ska jag nog ringa dit igen. 

Glasögonen: I samband med att jag höll på med körkortet så tyckte min körskolelärare att jag borde prova synen. Det hela slutade med att jag fick reda på att jag faktiskt hade dålig syn och jag fick glasögon. Jag avskydde dom från början men nu ett halvår efter är jag nästan beroende av dom. Jag kom på mig själv igår morse att gå runt utan glasögon och leta efter dom eftersom att jag såg dåligt.

Fotoutställningen: Med hjälp av Vuxenskolan fick jag också sätta ihop och ha en egen fotoutställning i cafeét på Ostens Hus i Burträsk. Den hade invigning den 10 maj 2010 och satt uppe tills min praktik var slut. 

 
18 år: 10 maj blev jag också äntligen 18 år gammal. Det kändes egentligen inte så mycket. Men det skönt att äntligen vara det så att man kan bestämma mer över sitt liv.

Körkortet: Den 11 mars satte jag mig första gången bakom ratten på en av AHA Trafikskolas bilar och hade min första körlektion med min körlärare Niclas Öhman. Jag trodde att det skulle vara lätt att ta körkortet och att jag inte alls skulle behöva ta många körlektioner. Men där hade jag fel. Det tog mer tid och pengar än vad jag hade räknat med. Men efter två misslyckade uppkörningar klarade jag äntligen körkortet den 27 september. Den dagen var jag verkligen lycklig. Och även om jag ibland hatade min körskolelärare så måste jag ändå tacka Niclas att han följde med på sista uppkörningen och såg till att jag klarade den. Tack Niclas! :)

Lena kom hem: Söndag den 4 juli tog jag och resten av familjen bilen ner till Umeå Airport för att hämta hem min kära syster för gott från Paris. Det är verkligen kul att hon är hemma igen och jag hoppas att hon aldrig försvinner så långt bort från oss igen.  

Kärleken: Det här året har egentligen varit en ända stor mardröm då det gäller mina känslor för vissa personer. Men nu i slutet så har jag faktiskt rätt ut vad jag känner för några och även träffat en kille som jag verkligen är glad för att han har kommit in i mitt liv. Du är underbar M <3

Det var resumén av 2010. Nu väntar bara en trevlig kväll med några kompisar för att fira in det nya året. Så jag tänkte bara avsluta de här inlägget med att säga.

GOTT NYTT ÅR!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress