En kanske inte så ny upptäckt...

Måste bara berätta den fasanfulla upptäckten jag gjorde igår kväll när jag var hos min kompis A och såg film.
Vi satt då framför tv och hade sett en bra bit av filmen när vi skulle öppna en påse med Ahlgrens bilar som vi hade hittat. 
Kan ni då gissa vad vi upptäcker när vi häller upp godiset i skålen?
Jo, det är inte alls dom vanliga små "ferrari" bilarna som trillar ut ur påsen utan istället så är de små bilarna formade som en volvo. När vi sen läser på påsen upptäcker vi att de är Ahlgrens "miljövänliga" bilar.

Jag kan inte fatta att dom har gått så långt med de här snacket om miljön att de har förstört Ahlgrens bilar.
Visst är dret bra att vi vännar om mijön och att det kanske smart att få folk att fatta hur allvarligt det är genom att göra "reklam" med Sveriges mest sålda godis men tycker ändå att det är synd att de har varit tvugna att förstöra de klassiska Ahlgrens bilarna.  Fast samtidigt som jag blev lite chockad över att det inte var de vanliga bilar så tyckte jag också att godis-bilarna var ganska så gulliga.

Nu när jag också googlade på internet om de miljövänliga bilarna så hittade jag en sida som det stog att 20 öre från varje såld Ahlgrens miljövänliga bilar går till att förbättra volvos bilar så att de bilar mer miljövänliga.
Det är ju faktiskt ganska så bra.

Vad tycker du?  


           

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress