Resan till Tallin - del I
För precis en månad sen så var vi iväg på en kryssning till Tallinn.
Jag hade lite resfeber innan resan och hade typ planerat sönder i huvudet flera veckor före. Hade aldrig varit på kryssning före resan så det kändes så spännande att åka iväg. Dessutom första resan jag hjärtat gjorde tillsammans.

Väckaren ringde väldigt tidigt på morgon dagen för avresan, närmare bestämt 02.30. Vansinigt tidigt.
Strax efter kl 4 satte vi oss tillsammans med resten av gänget från jobbet på bussen som skulle ta oss den långa vägen ner till Stockholm. Eftersom klockan var rätt tidigt på morgonen så somnades de till lite nu och då den första biten av bussresan.

Vi stannade till för bensträckare/toabesök/rast på Hornöberget vid högakustenbron lite senare på morgonen.
Helt magisk utsikt över de vackra ladskapet.

Några glada kollegor och våran buss. Vi åkte med Sweruresor och det var Arctic Bus som körde.
Efter det fortsatte vi resan söder ut men stannade även till vid Glada Hudik i Hudiksvall och åt en liten snabb lunch och sen ett sista stopp i Tierp innan slutspurten ner till Stockholm.
De var ett mört men glatt gäng som just efter kl 15 äntligen fick kliva ur bussen vid färjeterminalen i Värtahamnen och kliva ombord på M/S Baltic Queen som skulle ta oss till Tallinn. Båten avgick 17.30 från Värtahamnen.

Vi skulle äta buffé på båten första kvällen, planen var den sena sittningen men efter lite missförstånd i bokningen så blev ändå den tidiga så det var bara att leta sig till hytten på en gång och fräscha till oss lite efter den långa bussresan.

Våran hytt på båten, vi bodde i en insides B-hytt på våning 5 rätt så långt bak i aktern.
En av alla hyttkorridorer på båten, det är verkligen ett virrvar av korridorer på båtarna men vi lärde oss ganska snabbt att hitta på båten.

Efter middagen så promenerade jag och hjärtat runt och kollade in båten lite grann innan vi letade oss ut på däck för att kolla utsikten över Stockholms skärgård.
Lite synd att de var lite mulet/och blåsigt när vi åkte genom skärgården. Hade hoppas på bättre väder. Började tillslut regna också så vi letade oss in på båten igen.
Hjärtat mitt fastnade visst också på bild...
....och visst bloggerskan själv också.

Sen fortsatte vi kvällen ombord på båten. Besökte taxfree shopparna, hängde i några av alla barer med några av dom andra kollegorna som var med på resan och kollade in lite av showen som var den kvällen på båten.

Ibiza disco på båten, lite väl tomt, men partyt ombord hade inte riktigt börjat.
Solen tittade äntligen fram bland molnen när den var på väg ner vid horisonten och det blev en väldigt fin solnedgång.

Efter en väldigt lång dag på resande fot så kände vi oss rätt trötta och nöjda vid 23 tiden på kvällen och letade oss då ner i hytten igen för att ta de lugnt en stund innan vi somnade.

Och här på del 1 av våran Tallinnresa ta slut, i nästa del får ni ta del av dagen i Tallinn och resan hem.