Recension: Sony a5000
 
 
Som jag nämde för ett tag sen så utökade jag min kamerasamling med en Sony a5000 för drygt en månad sen. 
Och jag är verkligen supernöjd! Den första som slog mig var har lätt och smidig den är, och trots sin lilla storlek så har den ett väldigt skönt grepp och en bra tyngd. Jag hade länge velat ha en mindre kamera att kunna ta med mig över allt och slippa ta med mig min större kamera men ändå få bra kvalité på bilderna. Och den här kameran känns perfekt! 
 
Det bästa med kameran: 
- Den är lätt och smidig, ta verkligen ingen plats och är därför lätt att ta med sig i handväskan. 
- Skärmen är vridbar och kameran sätter automatiskt på självutslösare på 3 sek, perfekt när man vill ta selfies! 
- De är superenkelt att skicka överbilder till en smartphone/surfplatta med hjälp av appen som hör till kameran. 
- Den inbyggda blixten i kameran är konstruerad så att man kan hålla tillbaka den med fingret (se ovan), för att tex få ljuset att studsa mot taket. Vilket jag gillar skarpt. På de sättet blir ljuset mjukare än om man riktar de direkt på motivet.  
 
Objektiv:
Med kameran följde ett standardobjektiv på 16-50mm, vilket jag tycker är ett helt okej objektiv med bra vidvinkel. Bra för mig som gillar att ta mycket bilder på naturvyer. Däremot så tror jag i framtiden att jag kommer invistera i något fler objektiv.  
 
Här kommer några bilder tagna med Sony a5000! 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress