En härlig sommardag
Så otroligt härlig lördag jag hade går. Solen, sommaren och värmen har äntligen hittat hit till Skellefteå. Och vad hittade jag då på en strålande sommardag som de var igår?
Åkte pappas volvo c70 cab, självklart nercabbat, till en bilutställning som Norrlandsmotorhistoriker hade anordat. Pappa skulle även ställa ut sin bil.

Sen strosade jag runt och kikade på en massa bilar av olika märken och årsmodeller med pappa och hjärtat. 
Sedan for jag och hjärtat på blomsterjakt på stans alla blombutiker för att köpa sommarblommor till balkongen. Och de var lättare sagt en gjort att hitta. Jag var inte den enda skelleftebon som köpte sommarblommor igår. Men de blev tillslut några stjärnöga och hänglobelia inhandlade som sedan fick pryda i blomlådorna på balkogen.
Foto: Jag | Sony a5000
 
De blev även första grillningen på balkongen till middag, så mumsigt med grillat även om de inte blir samma sak med elgrill som med en kolgrill. Men de är gott ändå. 

Mulnade tyvärr på ute på kvällen så jag och hjärtat letade oss in till soffan och kollade på film, åt lite gott och hade en regelrätt myskväll innan vi ramlade i säng lite sent på kvällen. Och trots en mulen himmel så var de ändå så himla ljust ute.
 
Sommaren är allt bra härlig, och nu är den äntligen här.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress