Vårkänslor
Foto: Jag | Nikon D60 + Nikkor 18-200 mm
 
Åh vilka vårkänslor som har börjat krypa in i kroppen. Mesta av snön har försvunnit och det har varit plusgrader hela veckan. Sjukt tidigt för att vara norrland, men våren är tydligen på gång, så länge det nu inte blir ett bakslag. 
Tog med mig kameran ut på en promenad för att få lite frisk luft, hittade massor med söta videkissar, som jag ser som ett litet vårtecken faktiskt. 
 
Annars är allt bara frid och fröjd, otroligt bra skulle jag faktiskt säga. Fick veta igår att jag får fortsätta utbildningen på måndag vilket verkligen är till en stor glädje. Kanske man äntligen efter utbildningen kan få slippa att vara arbetslös och få börja jobba. :) 
 
Nu ska jag återgå till tv och slå på en film. 
 
Hade så bra! :)
Anonym

Åhå, vad spännande :D Hur lång är utbildningen? :)

Svar: Den är ungefär 12 veckor lång. :)
Malin Lundström

Anonym

Okej, det var ju ändå inte värst :) Blir det att pendla i 12 veckor då till Umeå? :)

Svar: Näe, det är det ju inte. :) Jo, så blir det nog.:)
Malin Lundström

Anonym

Så efter 12 veckor är du utbildad busschaufför då? :) Eller hur funkar det där? :)

Svar: Jo, det är så det är. Man är färdig och börja jobba när utbildningen är klar. :)
Malin Lundström

Anonym

Jaha, det var då inte lång utbildning till busschaufför inte. Finns det mycket jobb inom det då? :)

Svar: Nej, den är ju inte de. Men det är ju intensivt också. :) Jo, det är rätt stor brist på busschauförrer. :)
Malin Lundström

Anonym

Behöver man inte ha ett visst antal körtimmar innan man kan ta d-körkort? Typ som med lastbilskort? :)Eller är det bara att klara tteorin och uppkörningen så är det klart? :)

Svar: Näe, man behöver bara klara teorin och körningen. Plus att man gått Ykb och klarat de provet. Sen är man klar. :-)
Malin Lundström

Anonym

Okej, då var det mindre än vad jag trodde :) Tror du att du kommer klara de proven då? :)

Anonym

Okej, då var det mindre än vad jag trodde :) Tror du att du kommer klara de proven då? :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress