Dags att ta sig i kragen!
Foto: Jag |  Nikon D60 + Nikkor 18-200 mm  
 

För två veckor sen tog jag äntligen mig i kragen, och gick till Friskis och Svettis och skaffade mig ett gymkort. Vilket verkligen känns på tiden, är som sagt sjukt otränad, har dålig kondition och behöver som sagt börja träna. 

Men träna, det har jag nästan aldrig gjort under hela mitt 21-åriga liv, förutom på gympalektionerna på skolan som jag egentligen avskydde men som jag ändå plågade mig igenom och gjorde mitt bästa. Och efter gymnasiet har det ju inte ens blivit några gympalektioner. 
 
Började ju vara duktig på att röra på mig i somras då jag promenerade flera dagar i veckan, men nu när vinter är på ingång så ska jag som sagt leta mig in på gymmet istället. 
Har redan hunnit med två spinning pass och fler ska det bli. Det känns verkligen tungt så här i början men jag är glad att jag har min syster som peppar mig och drar med mig till gymmet. 
 
Så här i början ska jag nog mest gå på gruppträningar som spinning, core ska även prova på dans fuegon till veckan. Känns bra att börja med gruppträning när man kan noll om själva gymmet, men dit ska jag även börja gå när jag är lite mer redo för det. 
 
Imorgon blir det ett förmiddagspass med spinnig, känner mig redan peppad! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress