Besked som påverkar

Foto och redigering: Jag | Nikon D60 + Nikkor 18-200 mm 
 
Någon gång i livet får man själv eller någon som står en nära ett tråkigt besked. Besked som ibland förändrar livet på något sätt.
Jag minns själv när jag som 13 åring för ca 7 år sen fick min diagnos av skolios och fick veta att operation var det ända som skulle kunna hjälpa mig för att bli frisk och få mig att få leva ett liv utan problem och med lungor som fungerar när jag blev äldre.
Att som 13 åring, som aldrig varit speciellt sjuk och aldrig någonsin gjort en enda operation få veta att man måste genomgå en stor ryggoperation som det fanns 1% risk att bli förlamad av är nog det jobbigaste besked jag någonsin fått. Det gjorde mig otroligt rädd, jag som inte ens hade känt av ryggproblem och levt på som vanligt. Det blev som en chock.
Men nu så här 6 ½ år efter operationen kan jag bara vara otroligt glad över att jag var klok nog att gå med på att genom gå operationen. Nu är skoliosen inte något större problem i vardagen för mig. 
 
Att sen vara nära anhörig till någon som får ett tråkigt och livsförändrande besked är heller inte något som är speciellt lätt. Senast i måndags fick min älskade pojkvän det tråkiga beskedet att han har diabetes.
Ett besked som chokade mig och gjorde mig otroligt ledsen när jag just fått veta det. Älskar han så otroligt mycket och det kändes verkligen tungt att få veta det och för ett tag blev jag rädd att jag skulle förlora honom.

Även om det är hans liv som just fått en stor förändring så kändes de lite som att ens eget liv också förändrades på bara några minuter. Men nu när det har fått sjunka in lite och det gått några dagar känns det inte lika hemskt längre, men det är ändå ett tråkigt besked. 
Som anhörig och flickvän känns det svårt att veta vad man egentligen kan göra. Men en sak vet jag. Jag kommer att stå vid din sida älskling och hjälpa dig så gott jag kan. Jag vet att du kan och har viljan att ändra om ditt liv och leva mer hälsosamt. Jag tror på dig älskling. 
 
Det ska vara du och jag för evigt. Jag lämnar dig aldrig. :) <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress