Kyssen som upprör

Bilden är ett ihop klipp från norran.se och folkbladet.nu

När ens barndomsvän som man känt ända sen dagisåren kommer "ut ur garderoben" och visar sig ha en annan läggning än vad man alltid har trott så är det kanske inte så konstigt att man får sig en liten chock. Det fick iallafall jag, även om den chocken la sig ganska så snabbt och jag inte brydde mig så mycket om det. Han är ju fortfarande samma person oavsett vilket kön han faller för.

Nu har han iallfall träffat en kille som jag har förstått att han tycker väldigt mycket om och är lycklig med. I söndags la han ut en bild på facebook där han kysser sin pojkvän, för att visa sin kärlek till honom. Idag står det till och med om dom på Norrans och Västerbottensfolkblads hemsidor.

Efter bara några timmar hade flera hundra tryckt på Gilla-knappen och bilden hade fått ännu mer kommentarer, en del väldigt positiva men desto fler negativa. Jag blev nästan upprörd av vissa kommentarer jag läste. Trodde faktiskt att vi levde i år 2011 och inte på 1800-talet då homosexualitet ansåg vara en sjukdom.
Jag har inget emot personer som är homo- eller bisexuella. Det är inget fel på dom bara för att dom tycker om en person av samma kön som dom själva.

Homosexualitet är desstom inget man väljer själv. Man kan inte styra sina känslor. Att man får känslor för någon kan man alltså inte styra över. Dessutom så skulle jag säga att det inte är själva könet man blir kär i utan personen. Och skulle de då vara en person av samma kön, vad är det som är så himla farligt med det egentligen?
Jag förstår faktiskt inte alla som skriver en massa hatkommentarer om att han ska hamna i helvetet och en massa andra otrevligheter. Alla får ju ha sina åsikter men jag tycker att man kan tänka sig för vad man faktiskt säger. Det kan faktiskt såra personer också. En del homosexuella vågar inte ens komma ut ur garderoben för att dom är rädda för vad folk ska tycka.

Nu vet jag att William inte tar åt sig nått av dom negativa kommentarerna.
Jag tycker att han är otroligt modig som vågar lägga upp bilden på facebook och stå för vad han känner och visa sin kärlek till sin pojkvän. Fortsätt kämpa och låt ingen trycka ner dig. Du är värd att får vara lycklig. :)<3

Vill ni läsa artiklarna så finns dom här och här.
William Marklund

awww de va jättefint skrivit malin <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress