Sista skolioskontrollen
Igår var jag ner till NUS i Umeå för att ännu en gång kolla hur det står till med min rygg och skolios.
Det var däremot ett tag sen jag var dit sist och jag har bara väntat på att dom skulle kalla dit mig så blev inte så förvånad när jag fick ett brev härom veckan att jag skulle dit.
Först blev det iallafall att rönka sig (jag undrar hur många gånger jag egentligen har rönkat mig sen dom upptäckte min skolios, jag har börjat tappa räkningen) och personalen på rönken skojade lite med att säga " jag du har ju varit här förut så du vet ju vad som gäller". Efter rönken så fick jag gå på ortopedmottagningen och träffa min läkare som gjorde operationen, kollade lite på rönkenplåtarna vilket visade att allt såg bra ut. Nu ska ryggen tydligen var helt läkt och inget kommer att förändras. Man skulle väl kunna säga att jag är "friskförklarad" även om skoliosen fortfarande är kvar så är jag iallafall så bra i ryggen som jagt kan bli.

Det känns iallafall skönt att allt är bra och att det troligtvis kommer att fortsätta vara det också. Jag kommer inte bli kallad till Umeå för någon mer för skolioskontroll så länge jag inte får problem i framtiden, men har det varit bra sen operationen så kommer det nog fortsätta vara det också.

4 år och 1 månad efter operationen 

 

Till vänster: efter operationen, Till höger: före operationen
Elin

Hej jag gjorde en skolios op i oktober. maila mig gärna så kan vi dela tankar före och efter :)



[email protected]

sanna ;D

gjorde också en skolios operation 2009, har du haft något problem efter? eller hur har det känts? det är faktiskt helt sjukt hur duktiga de är som opererar blev 5 cm längre :'3 !! jättefin blogg btw!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress