Måndag
Första riktiga lovdagen idag skulle man väl kunna säga.
Hade tänkte sova väldigt länge imorse men av någon andledning blev det bara till just efter nio för då kändes de som jag hade fått alla sömn jag behövde. Förmiddagen blev ganska så lugn, satt lite framför datorn och tv och gjorde så lite som möjligt. Kring två snåret drog jag och pappa ut och övningskörde, målet var Boliden eftersom pappa insisterade på att jag behövde öva mig på korsningar. Så vi snurrade runt bland Bolidens gator ett tag innan vi vände om hem igen. Gick faktiskt hyffsat bra om ni skulle fråga mig, pappa har kanske dock en annan uppfattning om hur det gick. Men jag säger som jag brukar göra, "Jag ÖVNINGSKÖR allstå så håller jag på att LÄRA mig." 

Min dag har alltså varit ganska så bra, ända tills före middagen...
Jag skulle vara duktig och hjälpa pappa att laga maten, de stog Crêpes på menyn. Men när jag då stog och skulle hacka svampen så känner bara hur konstig jag börjar känna mig. Börjar kallsvettas och blir alldelens yr, de börjar även flimrar för ögonen så de nästan blir svart. Några sekunder senare sitter jag på golvet och förstår inte vad som har hänt. Pappa blev jätteorolig och undrade förstås vad som hände. Men jag har ingen anning. Vi tror dock att de kan ha varit ett blodtrycksfall eller något i den stilen. Var dessutom ganska så hungrig så det kan ju också ha hjälpt till. Men efter en stund började de kännas bättre och efter middagen ännu bättre. Så jag får hoppas att de inte var något allvarligt. Känner mig ju nästan helt normal nu så, men har ändå tagit de lite lugnt ikväll. Vill verkligen inte uppleva det där en gång till, var nämligen inte så trevligt. 

Nu ska jag ta och vandra vidare till tv:n och se om den har något bra att erbjuda. 
Tjingeling!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress