Annorlunda lördag

Det är lördag, kl är 10.35 och jag sitter på skolan. Hur går det ihop?
Jo, för idag är det öppethus på skolan för alla nior som börjar gymnasiet nästa år. Så vi går skola idag och är här för att informera och visa runt i lokalerna.

Fick hoppa in som reserv på första informationen eftersom att en av mina klasskompisar var borta. Men det gick bra. Nu sitter jag här i PC salen och ska jobba med lite grejer sen blir det att äta lite lunch och sen ska jag sitta ute i cetralhallen vid vårat mediabord.

 

Det känns lite konstigt att vara på skolan på en lördag men vi kommer att få vara lediga på måndag istället så helgen blir ju inte så förstörd egentligen.

 

Nej, nu måste jag börja jobba så att dom som kommer hit och tittar får se exempel på vad vi på medieprogrammet gör.

Tjing!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress