Röj en mina!

                 
På mediekommunikationen på skolan håller vi just nu på med att designa ett tryck till en tröja.
Vi ska nämligen vara med en design-tävling som FN håller i.
Tävlingens tema är "Röj en mina!"
Det är alltså tanken att man ska uppmärksamma vad alla minor från krig osv. gör mot oskyldiga människor.
Det är mest inriktat på personminor som är ett av det största problemen med minor i världen. 
Visste ni förresten att det dör eller skadas en civilperson var 30:e minut pågrund av minor? 
Alltså drabbas ca 15 000 - 20 000 människor per år. 
Jag tycker att det är hemskt. 

På bilden ovan ser min mitt lila bidrag till tävlingen.
Jag gjorde den ganska så simpel med en liten streckgubbe, men jag tycker ändå att buskapet borde gå fram genom det "av kapade" benet, ansiktsutrycket och käppen.

Vad tycker du? Skulle du förstå buskapet i bilden om du inte läst  detta inlägg?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress