Första,men absolut inte sista!
Då var det gjort, idag har jag  för första gången suttit bakanför ratten på en bil.
Jag var ganska så nervös inför att börja övningsköra, men det gick ju faktiskt riktigt bra. Det blev väl så klart ett antal motorstopp ikväll men man kan ju faktiskt inte var proffs när man gör något man aldrig har gjort förrut.
Ikväll har vi mest snurrat runt på skolgården och tränat på hur man andvänder koplingen och bromsen. 
När vi hade snurrat runt klart så tyckte pappa att jag skulle försöka att pricka en mandarin som låg på asfalten, och vet ni vad.. den blev platt som en pannkaka. Haha!   
Det lär nog kanske bli några "lektioner" till skolgården innan jag får börja köra på vägen, men det är bra att vi tar det lugnt så att man hinner lära sig allting. 
Pappa tycker iallafall att jag var jätteduktig på att köra, för att var första gången. Vi får se om han fortsätter att tycka det... 
  
Nu blir det dusch som gäller och sen får vi se om jag kryper i säng med min Harry Potter- bok och läser eller om jag sätter mig och ser en film.
God natt alla mina bloggläsare!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress