Vad? Jag? Och? (film)- del 6
I am Sam


Vad?  Filmen handlar om utveckligsstörda Sam Dawson (Sean Penn) , ensamstånde pappa till sin dotter Lucy (Dakota Fanning)  som han uppfostrar på egen hand med lite hjälp av sin något udda vänner. Sam älskar sin dotter och Lucy älskar sin pappa men när hon fyller 7 år och håller på att växa om sin pappa i frågan om kunskap och intellektuell förmåga hotas deras förhållande då en socialen vill sätta Lucy i ett fosterhem.  Men med hjälp av advokaten Rita Harrison (Michelle Pfieffer), hoppas Sam på att kunna återförenas med sin dotter. Tillsammans  försöker de  övertyga rätten att de ända man behöver är kärlek..... 

Jag?  I början av filmen tyckte jag mest att Sam bara var pinsam när han gjorde bort sig hela tiden, men efter ett tag började jag tycka riktigt synd om honom. Det kan ju inte var lätta att uppfostra ett barn om ens hjärna är på en 7-årings nivå. Men samtidigt så tycker jag att socialen hade lite fel som ville ta ifrån honom Lucy. Bara för att han är utveckligensstörd så kan han väl ändå ta hand om en annan människa. 
Filmen var iallafall jättebra och som vanligt rekomenderar jag er att se den. 

Och?  Det kan inte var så kul att vara utvecklingsstörd, fast ioförsig är man ju som en vanlig människa fast man inte är lika smart.  


Trailer:


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress