Ännu en gång....
... har min svenska-lärare Hanna bevisat hur dålig hon är på att bedöma olika arbeten. 
Nu menar jag inte att hon är en dålig lärare eller så men på något sätt så är hon så otroligt petnoga när hon ska sätta betyg på saker. Ibland kan man få känslan att hon bedömer på typ gymnasie-nivå eftersom att hon är så otroligt sträng med olika saker.
Idag fick vi iallafall tillbaka ett svenska-arbete som vi hade gjort om olika författare och som vanligt så var det någon som blev väldigt arg eller irriterad på Hannas bedömning. Själv så ska jag väl kanske inte klaga så mycket på henne eftersom att jag faktiskt fick VG på mitt arbete men jag tycker fortfarande att hon nog skulle behöva skärpa sig när det gäller bedömningarna och betygen.  
Men nu är det iallafall bara 1 månad och 15 dagar kvar tills vi slipper Hanna Lindvall förgått.
 När man då blir irriterade på Hanna så kommer man alltid att tänka på Mikke och då funderar man ofta, undra hur han hade betygsat det här arbetet om vi fortfarande hade haft han som lärare? Jag tror nog att en del skulle ha fått lite högre betyg men det skulle nog inte skilja så mycket. Men Mikke var en bra lärare och det känns att man fortfarande saknar honom.

Det här blev ett lite gnälligt inlägg men jag kände att jag behövde "avreagera" mig på något sätt så då fick det bli här på bloggen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress