Gott nytt år!

Så börjar 2007 sakta lida mot sitt slut och vid tolvslaget tar 2008 dess plats.
Jag fattar igentligen inte vars det här året har tagit vägen. Det känns som det nyss var nyårsafton 2006 och nu är det helt plötsligt nyårsafton 2007. Men det här har iallafall varit ett superbra år.
Skulle igentligen vilja räkna upp allt som har hänt under det här året men det skulle nog bli lite drygt, både att läsa och att skriva.
Men jag tänkte iallafall berätta några speciella saker som jag minns från 2007. 

Tandställningen - Det otäcka metallskrotet som jag verkligen inte ville sätta in i munnen. Men jag är glad att jag gjorde det för nu börjar tänderna faktiskt se riktigt snygga ut. 

♦  Konfan - Veckorna som vi tillbringade i Sunnanåkyrkan var nog det bästa på hela sommaren. Men det bästa med hela konfan var nog ändå dagarna i Munkviken.  

♦ Moppen - De blev många mil på min fina röda Eu-moppe den här sommaren. Kanske de delvis beror på att jag och pappa ( galna som vi är) körde ända ut till Bjuröklubb. 

♦ Jordgubbarna - Att krypa omkring i ett jordgubbsland i regnet och plocka literviss med jordgubbar är väl kanske inte det roligaste man kan göra på sitt lediga sommarlov. Men vill man ha pengar så måste man ju jobba, så är det bara. Men efter tre veckor på jordgubbsodlingen hade jag så ont i både knän och rygg så då slutade jag. Men jag hann  iallafall tjäna ihop ca 1500 spänn. 

Mikke - Det kom som en chock när vi i slutet av sommarlovet just innan skolan skulle börja om fick vet att våran bästa lärare och mentor inte skulle fortsätta jobba på skolan. Istället fick vi världens värsta lärare i svenska och engelska, Hanna. Från början tyckte jag hon var ganska så okej, men jag har ångrat mej nu.

Våran matte-lärare André hoppade in som ny mentor för oss. Och ja, det kan man väl inte riktigt klaga på, han är ju i princip lika bra som Mikke.


♦ Bygdeträsk - Metorsdagen/natten som min klass 9b och jag tillbringade i Allégården i Bygdeträsk med våra mentorer är nått jag kommer att minns länge. Frågetävling,tårtbak, jackass, "ormjakt", spökhistorier  m.m. Det var jättekul. 

Fysik-lektionerna - när Lennart ägde Tjäderborn:
Lelle säger: Så här fungerar alltså en högtalare......
Tjäderborn säger: Asså varför ska man kunna hur en högtalare fungerar.
Kolla här, jag har en mobil... jag vet inte hur den fungerar men jag vet hur man andvänder den......
Lelle säger: Och jag vet inte hur jag ska få tyst på dej Tjäderborn! 
HAHAHA, det var så roligt! 

Luciabalen -  Den var fantastik, den bästa balen på hela höstadiet. 

9:ornas dans - Sista dagen före julovet då vi visa upp våran snygga dans för resten av skolan. 

Det var några av de många sakerna som jag har upplevt det här året. 
Nu är jag iallafall jättetaggad inför de nya året 2008. 
Jag hoppas att det kommer att bli lika bra som det här året, om inte ännu bättre. 
Det jag nog längtar mest till är när min klass drar på klassresa till Göteborg. Det kommer att bli hur kul som helst. 

Har suttit och funderat på vad jag ska ha som nyårslöfte, men jag har kommit fram till att jag nog ändå inte kommer att kunna hålla det. Så jag skippar nog det i år också.

Gott nytt år på er alla!  


image3 

 
 
 
 
 
 
 

Mikke

Vad gullig du är! Det kom som en chock även för mig att jag skulle sluta, men vi har ju alla överlevt åtminstone än så länge... Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress